keskiviikko 31. elokuuta 2016

Beautiful Crete

- Hanian satama -

Hello blog,

Tästä postauksesta löytyvät loput Kreetan lomakuvat, sillä itse asiassa päädyin kuvaamaan todella paljon videoita kuvien ottamisen sijaan. Postauksen lopusta löytyykin linkki meidän lomavideoon :)

Auringonlasku Agia Marinan rannalla

Päiväretki Elafonissiin
Elafonissi on vaaleanpunaisesta hiekastaan tunnettu kahluuranta, joka sijaitsee Kreetan eteläkärjessä. Agia Marina/Platanias/Hania-alueelta järjestetään sinne monia retkiä matkatoimistojen puolesta, mutta me päädyttiin kokeilemaan vähän omatoimimatkailua ja valittiin kulkuneuvoksi julkinen bussi. Hieman oli epäselvää monelta bussi lähtee ja mistä, mutta googlailun ja hotellin respan avulla saatiin sekin selville. Lähdettiin aamulla yhdeksän jälkeen bussilla kohti Elafonissia, matka kesti reilut 1,5h ja perille saavuttiin todella mutkaisten vuoristoteiden ansiosta melko vahvasti matkapahoinvointisena :D
Matkatoimistojen bussit olivat perillä ennen meitä ja meillä ei ollut toivoakaan saada enää aurinkovarjopaikkoja. Päivä oli todella kuuma ja kyllähän siinä iho hieman kärähti molemmilla. Bussi takaisin lähti neljältä ja siihen todella kannattaa ehtiä, sillä muuta kyytiä ei rannalta ole takaisin, jollei ole valmis tilaamaan taksia. Illalla oltiin kyllä aika väsyneitä molemmat.

Hania

Muutamana päivänä käväistiin Haniassa, joka on Agia Marinan lähin iso kaupunki. Lähinnä katseltiin paikkoja ja vähän shoppailtiin. Ulkona oli kauhean kuuma, joten vaatekaupoissa pyöriminen ei houkuttanut. Tsekattiin silti nopeasti Zara, Pull&Bear sekä Bershka, sillä näitä kauppoja ei Jyväskylästä löydy. Kauppa, jossa meinasi totaalisesti sen sijaan lähteä lapasesta oli Sephora. Tätä ihanuutta meillä ei Suomessa ole ja tottakai vähän tuliaisia tarttui mukaan ;)

Ruokailu Agia Marinassa

Oikeastaan koko reissun ajan me luotettiin TripAdvisorin ravintolasuosituksiin ja valittiin siis top10:stä aina joku hyvältä kuulostava ravintola testattavaksi. Aivan ykkössuosikiksi nousi Mitsos, jossa päädyttiin käymään parikin kertaa lounaalla ja illalla drinkeillä. Toisiksi alimassa kuvassa näkyykin kyseisin lafkan salamipitsa, joka oli meidän molempien mielestä maailman parasta pitsaa. Parhaat näköalat löytyi Nymfistä, sillä heillä oli kattoterassi, josta oli kiva katsella auringonlaskua aikaisen illallisen aikana. Ehdottomasti hienoin ravintola taas oli Ear, jossa pöydissä oli valkoiset pöytäliinat ja todella tyylikäs miljöö muutenkin. Muita paikkoja joita testattiin oli Raeti, Lottos ja Olivi. Drinkeillä käytiin kerran Me Gustassa ja Haniassa syötiin Lithoksessa